ALLIN > בלוגים > זוגיות ומשפחה > ילדים זה ביג פאן: על משקל עודף והילדים שלנו

ילדים זה ביג פאן: על משקל עודף והילדים שלנו

ילדים זה ביג פאן: על משקל עודף והילדים שלנו

השמנה של ילדים מורכבת מגנטיקה ומחיקוי. כשילד רואה הורה פעיל וספורטיבי, שאוכל אוכל מזין ולא ג'אנק – הוא יראה בו מודל לחיקוי וינסה לאמץ את ההתנהלות הזאת. גם ההפך נכון: ילד שרואה הורה אוכל בלי לעשות חשבון ורק מדבר על חשיבות הפעילות הגופנית' לא יקבל דוגמה והשראה לאורח חיים בריא.

כולנו הורים עסוקים' ובזמן המועט שאנחנו נמצאים עם הילדים שלנו כדאי שנעשה את הדברים שאנחנו רוצים שהילדים ילמדו לעשות, בבחינת נאה דורש – נאה מקיים/

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להכניס את הילדים לאורח חיים בריא:

א. אצלנו הולכים הרבה ברגל – מוותרים על הסעות למרחקים קצרים. אם הילדים הולכים לקייטנה או לבית ספר בקרבת מקום, אין סיבה להסיע אותם לשם. יש להם רגליים/

ב. כדי לא ליצור חסך במתוקים, שיגרום לכך שהילדים ישתוקקו לזלול ממתקים כשהם מחוץ לבית, יש אצלנו מגירת ממתקים וכל ילד יודע שהוא יכול לקחת ממנה חטיף אחד ביום.

ג. אצלנו בבית לומדים ניהול זמן. לא נצמדים למסכים. סך הזמן שאנו מרשים לילדים להתעסק עם המסכים הוא שעה ביום. כך נוצר זמן לעזרה בבית. כל ילד מקבל משימה בהתאם לחוזקות שלו: אחד מקפל כביסה, השני קונה מצרכים במכולת והקטן עוזר לסדר מצרכים במקרר ובארונות.

ד. אני מוצאת את הזמן, לפחות פעמיים בשבוע, לאימון כושר – ולא מוותרת על הפעילות הספורטיבית שלי בקלות.

ה. אצלנו כל ילד שם לעצמו על הצלחת את האוכל שהוא יאכל. אנחנו לומדים את הכמות הנכונה לכל אחד עם הזמן ועם הכוונה נכונה.

ו. השתייה קלה אצלנו בבית היא מים עם תוספות שהופכות את המשקה ליותר מעניין: לימון, נענע.

ז. אצלנו אוכלים מסביב לשולחן ולא  מול הטלוויזיה. כשאוכלים תוך כדי בהייה במרקע, לא מרגישים את הכמות הנאכלת. כשאוכלים סביב השולחן מתרכזים באוכל וכשמרגישים שובע – מסיימים. לא חייבים לסיים את מה שנותר בצלחת.

עוד טיפים שימושיים בדף הפייסבוק שלי

מאת: קרן בקר עמראן, בעלת גני ילדים וצהרונים פרטיים ברמת השרון 

צילום: יח"צ | תמונת המחשה: freepik

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

Comments are closed.

תפריט