ALLIN > בחירות 2018 > הכר את המועמדים... > מה חושבים המועמדים לראשות העיר על הסוגיות הבוערות במערכת החינוך העירונית?

מה חושבים המועמדים לראשות העיר על הסוגיות הבוערות במערכת החינוך העירונית?

מה חושבים המועמדים לראשות העיר על הסוגיות הבוערות במערכת החינוך העירונית?

בעוד כשבועיים וחצי תיפתח שנת הלימודים החדשה תשע"ט. מחלקות החינוך בעירייה, מערכות החינוך בעיר, צוותי ההוראה, ההורים והתלמידים בעיצומן של ההכנות לקראת היום הראשון ללימודים שיתקיים ב-1 בספטמבר.

לקראת שנת הלימודים החדשה שבפתח ובמסגרת הפינה השבועית שלנו, פנינו לחמשת המועמדים לראשות עיריית רמת השרון ושאלנו אותם: מהם שלושת הנושאים הבוערים שצריך לקדם במערכת החינוך בעיר ולמה?­­

 

טל עזגד:

צילום: סיגל איילנד

א. בוגר מערכת החינוך ברמת השרון יהיה מצויד במיומנויות של מכוונות עצמית, חדשנות ויצירתיות שיאפשרו לו חיים של הצלחה ומשמעות בתנאי השינויים המהירים ואי הוודאות של המאה ה21.

ב. רצף חינוכי לאורך כל שעות היום ולכל הגילאים במרחבים המחברים את נקודות החוזק של הפרט ותחומי העניין שלו לערכי קיימות תרומה לקהילה והתנדבות.

ג. ההשקעה בגיל הרך לפיתוח מצוינות: מענה מקצועי לקשיי למידה ועיכוב התפתחות בגיל הרך מחזקת דימוי עצמי בונה תחושת מסוגלות ומסייעת להתפתחות אישיות בעלת בטחון, וחוסכת משאבים ותסכולים רבים בהמשך הדרך. זאת לצד מתן אפשרות בחירה בעושר של מענים לפיתוח מצוינות אישית של כל ילד על פי כישוריו ויכולותיו.

 

רוני בלקין:

צילום: אילן בשור

אני חושב שיש לנו מערכת חינוך טובה, בעיקר בתיכוניים, אבל צריך להפוך אותה למצוינת, ואני אעשה את זה. שלושת הנושאים הבוערים בעיניי בתחום הם:

א. בניית שני בתי ספר יסודיים חדשים – אחד במורשה והשני שישרת את הרובעים הדר ואלון, זאת על מנת למלא את הצורך הקיים בשכונות הללו ועל מנת להפחית את העומס והצפיפות בכיתות.

ב. הקמת חטיבת ביניים שלישית שתקל על הצפיפות בשתי החטיבות הקיימות.

ג. הטמעת מודלים חינוכיים חדשים ומתקדמים במערכת החינוך והקמת מערך תגבור גדול המבוסס על מתנדבים תושבי העיר, סטודנטים ואזרחים ותיקים, שיעניקו שיעורי תגבור והשערה בחינם או במחירים סמליים, לתלמידים תושבי העיר.

 

איציק רוכברגר:

צילום: ליאת מנדל

אעשה מהפכה בחינוך. לדאבוני, היום פורסם בדוח משרד החינוך כי בתי הספר התיכוניים ברמת השרון הידרדרו ממקום שלישי בארץ בתקופתי למקומות 120 ו-291 מתוך 294 בתי ספר.

א. אדאג אישית למיצוי פוטנציאל התלמידים ולמיצוי נקודות החוזקה שלהם כפי שפעלתי בעבר. אדאג לכל תלמיד ותלמידה כאילו היו ילדיי.

ב. מספר התלמידים בכיתה יעמוד על 26-28 תלמידים בממוצע. כיתות המאה יחזרו לפעול במלוא הדרן.

ג. אשים דגש מיוחד על הקניית חינוך לערכים ואוסיף שעות חינוך מתקציב העירייה. אפעל להשיב את ערכי ההתנדבות בקרב בני הנוער ואפעל נחרצות כנגד ריבוי המשתמשים והסחר בסמים בקרב הצעירים בכלל ובמיוחד בבתי הספר, לא אשלים עם טיוח ובינוניות. הנוער שלנו ברמת השרון איכותי רק צריך לתעל ולכוון אותו נכונה.

בכוונתי לעשות מהפכה של ממש על מנת שהתלמידים יוכלו ללמוד ככל הניתן קרוב לביתם ולא לשלחם למרחקים גדולים. בתי הספר היסודיים יהפכו לבתי ספר  מובילים, כאשר כל בית  ספר יוביל נושא מרכזי כגון: אמנויות, מוזיקה מנהיגות ועוד.

 

 

אילן כהן:

צילום: שלומי בטיטו

א. הקטנת מספר התלמידים בכיתות: הריבוי הטבעי וגידול האוכלוסייה ברמת השרון מצריך מענה מידי לבעיות העתידיות שיקומו בעיר. עם כניסתי לתפקיד ראש העיר אפעל להקמת גנים ובתי ספר נוספים, כך שמספר התלמידים יימצא בתווך בין 25 ל-30 תלמידים בכל כיתה.

ב. חדשנות בחינוך: המהפכה הטכנולוגית שאנו חווים בעשור האחרון חייבת להיות מוטמעת בתוך מערכת החינוך. לפיכך, אפעל להתאמת מערכת החינוך מגן הילדים ועד לתיכון לדרישות שוק העבודה של המאה ה-21. ארגון מרחבי לימוד חדשניים, תכנים ושיטות המתאימים לשוק העבודה העתידי.

ג. תנועות נוער ומסגרות חברתיות: בני הנוער שלנו נמצאים במהלך היום בכיתות הלימוד, אך לא פחות חשוב מכך לדאוג ולהעשיר את המסגרות החברתיות מעבר לשעות הלימוד בבית הספר לרבות פיתוחן ומיצובן של תנועות הנוער ברחבי העיר. כמו כן אפעל לכך שמסגרות חברתיות כמו מתנ"סים, מועדונים וכו' יהיו בעלי תכנים איכותיים כגון פעילויות ספורט, מעורבות חברתית ועוד.

 

עידן למדן:

צילום: שלומי יוסף

חינוך הוא ההשקעה החשובה ביותר לעתיד. בית הספר איננו רק מקום לשינון חומר לימודי, אלא מוסד חינוכי שצריך להקנות ערכים וכלים לחיים והחינוך שילד יקבל, ישפיע עליו לכל חייו.

א. חינוך מתחיל עוד הרבה קודם בגן הילדים ואף קודם לכך, לכן: פעלתי ללקיחת אחריות לגילאי לידה עד 3 (0-3) בידי העירייה ואמשיך להרחיב את הטיפול בחינוך מגיל לידה, ולמעשה ממשיך לטעמי גם לאחר הבגרות וגם כאן פתחתי הובלתי מהלכים של הרחבת מלגות ומתן אפשרות לקורסי פסיכומטרי במחיר מוזל מאוד לבוגרי התיכון שלנו בכדי שיסייע להם.

ב. מהלך גדול שיש לעשות הוא הבנה שהחינוך אינו מסתיים לאחר שעות הלימוד ויש להרחיבו ולתאמו גם לאחר שעות הלימודים של בית הספר או הגן, קרי הטבת החינוך המשלים, מתוך מטרה שלא ישמש רק כבייביסיטר אלא יעניק ערך מוסף ונוסף. לאור זאת בכוונתי להחזיק כראש עירייה, גם בתיק החינוך.
צריך לשים את החינוך בראש סדר העדיפויות. בראש ובראשונה להקצות תקציבים, להקנות את המתקנים הטובים ביותר, ולספק ולתת את צוותי ההוראה המצטיינים שיוכלו לסייע לתלמידים למצות את יכולותיהם, אך כל זאת לא ייתכן ללא הצבת יעדים ומטרות ומדידה מטעם העירייה שתאפשר למקסם את ניצול התקציבים, כיום קיימת בעיה בתחום זה וניתן היה לעשות הרבה יותר.

יש לסיים בהקדם את הקמת בית הספר במורשה שמתעכבת זמן רב שלא לצורך, לפעול לניצול מיטבי של שטחי בתי ספר קיימים באופן שהעירייה תשים יד בכיס ותפעל לחדש את נוה מגן, אור השחר ובי"ס גולן ניתן היה לסיים זאת כבר השנה. בדרך זו גם נקבל מתקנים מחודשים, גם נייצר יכולת לקידום איפיון בתי הספר (טבע ומדע או אמנות וספורט) ולאפשר אימוץ וקיום בתי ספר לפעול בשיטות החינוך הייעודיות שאינן ממלכתיות. בנוסף, מחובתנו בהקדם לפעול לקרית חינוך משולבת מתקני ספורט שתאפשר שימוש יעיל יותר בשטחי הציבור שבתוך העיר.

ג.קידום והשקעה בחטיבות הביניים בעיר הוא יעד חשוב נוסף שיש לקדם בכדי לשפרם. בהיותם נותנים מענה לרוב הציבור בעיר, יש למצוא דרך להרחיב ולשפר את הייעוד ולספק כוח הוראה מעולה, זאת על מנת שבתי הספר הללו יהיו אטרקטיביים גם לתלמידים מצטיינים, מהלך שקידמתי ויש להמשיך בו.
העקרון היחיד שצריך לעמוד מול עינינו הוא מתן האפשרות לכל תלמיד ותלמידה למצות את יכולותיהם וכשרונותיהם במערכת החינוך בתוך העיר, גם בעלי צרכים מיוחדים, עד הבגרות, כך פעלתי ואמשיך.

 

המועמדים:  אבי גרובר ורמי בר-לב בחרו שלא לענות על השאלה.

מאת: נאוה טלהון | איור תמונה ראשית: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

Comments are closed.

תפריט