ALLIN > בלוגים > זוגיות ומשפחה > להתגרש עם ילדים: אבות, רשימת התפוצה וקבוצת הווטסאפ הכיתתית הן גם בשבילכם

להתגרש עם ילדים: אבות, רשימת התפוצה וקבוצת הווטסאפ הכיתתית הן גם בשבילכם

להתגרש עם ילדים: אבות, רשימת התפוצה וקבוצת הווטסאפ הכיתתית הן גם בשבילכם

חזרתם לשיגרה.
הילדים חזרו לגנים ולבית הספר.
ואתם מתרגלים למציאות חדשה.
שני בתים.
הילדים יום אחד אצלך ויום אחד אצלך.
אסיפת ההורים מתקרבת, בית הספר מתחיל לשלוח מיילים עם עדכונים והודעות, וקבוצות הווטסאפ הכיתתיות מתחילות להתעורר. ואז עולה השאלה: מי מכם צריך להיות בקבוצות? ומי מגיע לאסיפת הורים? ובכלל, איך מתנהל הקשר עם בית הספר כשאתם הורים גרושים?

מי מכם נמצא ברשימת התפוצה? ומי בקבוצת הווטסאפ הכיתתית?
לפני חודש ערכתי סקר בשתי קבוצות הפייסבוק שלי ושאלתי איזה מייל אתם נותנים בגן או בבית הספר לעדכונים שוטפים? ומי נמצא בקבוצות הווטסאפ?
85% מהאימהות ענו "רק אני" והשאר ענו "את שני המיילים."
כששאלתי האם זה מבחירה שלך או של האבא, קיבלתי תשובות שונות, עם הרבה "מבחירה שלו", "הילד לא מעניין אותו" ו"הילדה בגן ומדובר בקבוצת ווטסאפ שאין לו סבלנות אליה".
אימהות סיפרו לי שהן מעבירות לאבא כל מידע חשוב שקשור לילדים, ושמעתי גם "אני יותר אחראית ממנו אז אני מעדכנת אותו".
היו גם אימהות שכתבו שהכניסו את האבא לכל הקבוצות והוא מקבל את כל המידע ויחד עם זאת לפעמים מוודאים אחד מול השני כדי שלא ישכח.
והיו אימהות שסיפרו על שיתוף ביומן של כל פעילות ובטלפון או עדכון של המזכירה שלו כשיש משהו שהוא צריך לזכור. "כי הוא ממילא לא זוכר".

גם כששאלתי מי מגיע לאסיפות ההורים קיבלתי את התשובה "אני" כמעט מכל האימהות.
ומה עם האבות? זה פחות מעניין אותו, הוא לא בעניין, אני מעבירה לו את הדברים החשובים.

ואז שאלתי את האבות, שרובם ענו לי שקבוצות הווטסאפ חופרות ו"אני סומך עליה", ו"אני פחות מתחבר לקבוצות האלה אז היא מעדכנת אותי אם יש משהו חשוב" וגם "אני בדרך כלל עסוק במהלך היום אז עדיף שהיא תקבל את כל ההודעות".

אבות, יש לכם מקום חשוב בחיי הגן ובית הספר בדיוק כמו לאימהות.
אבות, זה גם האינטרס שלכם לדעת מה קורה בחיי הילד שלכם. וזה הרבה מעבר לחפירות ולעדכונים שוטפים של מה להביא מחר. זו אחת הדרכים הכי טובות לדעת מה קורה בחיי הילד ולהיות מעורבים באמת. וכל כך חשוב לילד שלכם שתדעו מה קורה בחיי היום יום שלו, שתשאלו אותו על דברים שקורים בהם. ילדים לא ממש משתפים ומספרים על מה קורה בבית הספר אלא אם כן אתם מתחילים לשתף ולדבר איתם על דברים מסוימים, כולל על מה קורה להם בחיי היום יום.

ואתם באמת חושבים שאנחנו האימהות נהנות להיות האחריות הבלעדיות? לא. אבל חשוב לנו להיות מעורבות ולכן אנחנו נמצאות גם בקבוצת הווטסאפ של הכיתה, גם של הצהרון, גם של כל החוגים וגם של האימהות השוות של כיתה ו2.

אז קחו אחריות, תצטרפו לרשימת התפוצה של בית הספר ולקבוצות הווטסאפ, תגיעו לאסיפות הורים וכמובן לאירועים ולמסיבות ותהיו מעורבים בחיי הילדים שלכם. זה חלק חשוב מלהיות מעורבים בחיי הילד גם בימים שאתם לא רואים אותו.
ואם אתם לא מסתדרים ביניכם? זה בדיוק הזמן לגדול גם מעבר למכשול הזה ולהיות שם ביחד בשביל הילד שלכם.

אימהות, זה גם תלוי בכן.
ועוד משהו אחד בנימה אישית אליכן האימהות.
אנחנו מצד אחד רוצות שוויון אבל לא תמיד מאפשרות שוויון כשזה תלוי בנו.
אז זה בדיוק הזמן והמקום לתרגל לשחרר קצת שליטה. כי כשהאבא של הילדים שלך יהיה מעורב וידע מה קורה בחיי הילד, זה ישנה פלאים את מערכת היחסים ביניהם ולפעמים תגלי שפתאום גם גורם לו להגיע יותר לאירועים בבית הספר.
גם כשילד רואה את אבא שלו פעמיים בשבוע (ודווקא כשזה כך) האבא צריך להיות מעורב ולדעת מה קורה בחיי הילד, באיזה חוגים הוא משתתף ולאיזה טיול הוא יוצא בעוד שבועיים ואיזה ציוד צריך להכין, ומה הוא לומד עכשיו ואיזה פרוייקט הוא עושה עכשיו עם חברים ומתי יש ערב גיבוש לכל הכיתה.
אחר כך תרצי שהוא יהיה שותף בדברים הגדולים, אבל זה מתחיל בדברים הקטנים.
ומי בכלל החליט שזה התפקיד של האמא?

מהי עמדת משרד החינוך בנושא?
בחוזר מנכ"ל של משרד החינוך שמדבר על הקשר עם הורים גרושים נקבע, ש"במסגרת הזמנת הילד לשיחת היכרות עם הגננת או עם המחנך יוזמנו שני ההורים הפרודים או הגרושים יחד לשיחת היכרות. אם הדבר אינו מתאפשר, יוזמן כל אחד מההורים בנפרד. מטרת המפגש בין הגננת או המחנך לבין שני ההורים היא לפתח ערוצי קשר פתוחים או זמינים ולקבוע את דרכי המעורבות והשיתוף של שני ההורים בחיי הילד במוסד החינוכי".
משרד החינוך קובע גם את דרך התקשורת מול ההורים הגרושים: "על הגננת או על המחנך לסכם בכתב עם שני ההורים את דרכי היידוע והשיתוף עם כל אחד מהם לגבי העברת מידע בכתב ובעל-פה" וגם "לצורכי תקשורת שוטפת יקבלו הגננת או המחנך משני ההורים את כתובותיהם ואת מספרי הטלפון שלהם ואת כתובות הדוא"ל שלהם".

 

בסופו של דבר הילד שלכם מרוויח מהשותפות המלאה שלכם
זה אינטרס משותף של שניכם להיות מעורבים בחיי הילד וגם בחיי הגן או בית הספר והחוגים שלו. זה חלק משמעותי מהחיים שלו והוא היה רוצה שתדעו מה קורה בו.

מאחלת לכם ולילדים שנת לימודים נפלאה.
איילת

הכתבה אינה מחליפה ייעוץ פרטני או הדרכת הורים ואינה מהווה חוות דעת משפטית, ייעוץ משפטי או תחליף לו.

מאת: איילת רוזן ישראלי,
מאמנת ומדריכת הורים לפני, במהלך ואחרי גירושים | תמונת המחשה: freepik

איילת רוזן ישראלי | צילום תמי גלאור

ליצירת קשר:

בפייסבוק: להתגרש עם ילדים – אימון והדרכת הורים לפני, במהלך ואחרי גירושים
https://www.facebook.com/divorcewithkids

במייל: ayelet@tobeima.co.il

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

Comments are closed.

תפריט