ALLIN > lifestyle > החיים בסטייל > כל מה שצריך לדעת על עיצוב המשרד

כל מה שצריך לדעת על עיצוב המשרד

כל מה שצריך לדעת על עיצוב המשרד

בעיצוב המשרד צריך להיות משרתם של שלושה אדונים, העובד, המעביד והלקוח. מעצב טוב יראה בכל אחד מהם את הלקוח שלו ואם יצליח לשלב את הרצונות של כל השלושה ולהשביע את רצונם, יוציא תחת ידיו את התכנון האופטימלי של המשרד המדובר.

אנו בחג סוכות חג שבו הבית שלנו הופך להיות הסוכה, מבנה שכעט הכול בו ארעי ואקראי. מאידך משרד טוב צריך שיהיה מתוכנן לפרטי פרטים מהכניסה דרך פינות העבודה ועד לשירותים.

כאשר מתכננים משרד צריך לעשות כמה בחירות. הבחירה הראשונה היא אם לתכנן את המשרד על בסיס תחנות עבודה בשטח פתוח (open space)    או משרד הבנוי מיחידות עבודה סגורות, חדרים.

לעבודה בשטח פתוח ישנם כמה יתרונות בולטים, הראשון, האפשרות לייצר אינטראקציה קלה המאפשרת סיעור מוחות טוב ופורה בין העובדים השונים. בנוסף, תכנון בשטח פתוח מאפשר להכניס בדרך כלל יותר כח אדם לשטח יותר קטן. ובנוסף עבודה בשטח פתוח מאפשרת מוטת שליטה, בקרה וניהול של מפקח או מנהל צוות בצורה קלה יותר וויזואלית (במה מורמת) מאשר עבודה בחדרים.

מאידך לתכנון של שטח פתוח יש גם חסרונות, שעל רובם ניתן, אם תכנון קפדני, להתגבר, יש לתת תשומת לב מיוחדת לתכנון פונקציונאלי על מנת למנוע מצב "שהאינטימיות" בהושבת העובדים תפריע לעבודה, יש להקפיד הקפדה יתרה על בידוד ואקוסטיקה על מנת למנוע מצב שרעש סביבתי יפגע בריכוז ובתקופה של העובדים,  בנוסף, ארגונים בהם יש מפגש עם קהל בכלל ומפגש הדורש סודיות ואינטימיות בפרט מחייבים לעיתים תכנון בחדרים או לפחות תכנון כזה שייתן בתוך השטח הפתוח אזורים בהם קיימת אינטימיות מספקת לעריכת פגישה דיסקרטית של אחד על אחד.

בדרך כלל הפתרון הפרקטי הוא לתכנן משרדים משולבים בהם יש אזורי עבודה בשטח פתוח ואזורים בהם ישנם חדרים סגורים.

בדרך כלל חברות צעירות, חברות סטארט אפ ומוקדי שירות יעדיפו יותר עבודה בשטח פתוח וחברות סולידות כמו משרדי עורכי דין, רואי חשבון וכדומה יעדיפו לתת משקל יתר למשרד עם חדרים סגורים. על אף האמור לעיל לאחרונה, הפתרונות התכנוניים הקיימים המאפשרים  למצוא אזורים אינטימיים ואזורים "מכובדים" יותר גם במשרד שכולו שטח פתוח, מביא אותנו לעולם שבו גם משרדי עורכי דין ורואי חשבון ממוקמים במשרדי שטח פתוח.

נקודה עיצובית נוספת שחשוב לקחת בחשבון במשרד היא הכניסה. נהוג לומר שלא קיימת הזדמנות שניה לרושם ראשון. הכניסה למשרד היא הרושם הראשון שמקבל המבקר במשרד. כניסה מזמינה, פינת המתנה נעימה ומסרים הם הדבר החשוב ביותר בכניסה. זה הזמן לשדר מכובדות, זה הזמן לשדר עושר, זה הזמן לשדר סולידיות או מקצועיות או כל מסר אחר שהמשרד מבקש לשדר ללקוחותיו. את המסר הזה צריך להעביר ללקוח כבר בכניסה למשרד באמצעות פתרונות עיצוביים מתאימים.

אחד הנושאים החשובים בתכנון משרד הוא השימוש בחומרים המתאימים. מאחר וברב המשרדים קיימת תנועה לא מבוטלת של בני אדם כדאי ומומלץ להשתמש בחומרי עמידים. קיימים היום בשוק חומרים עמידים באיכות גבוהה שמאפשרים לשמור על עמידות אך גם על מכובדות ואלגנטיות.

לאקוסטיקה במשרד ישנה חשיבות לא רק באזור החלל המשותף. אלא במשרד כולו. בחללים פתוחים אפשר להשתמש בפלטות אוקסטיות היורדות מהתקרה או נתלות על קיר ובחללים סגורים אפשר להשתמש בחומר בידוד איכותי בין הקירות לדוגמא צמר סלעים ופלטות כפולות של גבס ובמחיצות זכוכית להשתמש בזכוכית טריפלקס.

השפה העיצובית שמקבלת ביטוי ראשוני בכניסה צריכה ללוות את עיצוב המשרד כולו. חשוב לעשות אפיון וניתוח של אופי המשרד כבר בתחילת הדרך כאשר השאלה שצריך לשאול ועליה צריך לתת תשובה היא מה המשרד רוצה לשדר?, והשפה העיצובית כולל השפה הגרפית והצבעים חייבים להיות מתואמים ומיושרים על פי המסר שרוצים להעביר ללקוח וגם לעובדים!.

תכנון הרהוט חשוב מאוד לדוגמא שולחנות טלמרקטינג יכולים להיות שולחנות קטנים מכיוון שכל מה שעומד על השולחן זה מחשב וטלפון אבל לא קטנים מידי שלא יאפשרו לעובד לעבוד בנוחות על העכבר או לרשום במקרים בהם הוא צריך לעשות זאת.

בסופו של דבר כאשר אנו מתכננים משרד אנו חייבים לחשוב על המשרד משלוש זוויות ולתכנן אותו כאילו שלוש פעמים. תכנון מנקודת המבט של העובד, תכנון מנקודת המבט של המעביד ולבסוף ואולי הכי חשוב תכנון מנקודת המבט של הלקוח.

רק חשיבה מוקדמת ולימוד מעמיק של צרכי כל שלושת "הלקוחות" שלנו יאפשרו לנו לתת מוצר איכותי יפה ופונקציונלי.

מאת: מעצבת הפנים דניאלה פרישמן – בעלת המשרד "דניאלה פרישמן אדריכלות ועיצוב פנים" | תמונת המחשה: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

Comments are closed.

תפריט